Nybegynner Judo

Nybegynnerkurs:

• Judo - Knøtte 4-6 år (barnehage)
  • Judo - Barn 6-9 år (barneskole)
  • Judo - Ungdom 10-16 år
  • Judo - Voksne 16 år +

Treningen

Judo er en japansk kampidrett basert på kast og kontrollteknikker. Det er allsidig trening med fokus på motorisk utvikling, smidighet, balanse, styrke og disiplin.

I og med at judo er veldig “unorsk” er nok veldig mange spent på sitt første møte med judoen.

De første treningene

Det er ikke vanlig å ha judodrakt første trening. Har man en judodrakt, så bruk den gjerne. Hvis ikke, still opp i joggebukse og langermet genser. De første treningene fokuserer vi på å bli kjent, setter i gang med basisøvelser, lek og fallteknikk. Treningen vil også fokusere på dette med respekt og bukking. Fortsatt ingen unntak :-)

Treningen generelt

Judo er en idrett der vi bruker hele kroppen. Vi jobber masse med basis-/koordinasjonsøvelser og balanseøvelser for å utvikle motorikken. For oss er dette en helt naturlig del av oppvarmingen. Olympiatoppen sier at motorisk gullalder er fra 6 til 12 år. Her legges grunnlaget for god mestring av egen kropp. I tillegg til dette jobber vi med judo. - Alle skal beherske fallteknikk i alle retninger - Vi jobber tidlig med bakkekamp, der målet er å få partneren på ryggen i et godkjent holdegrep - Vi lærer kasteteknikker og vil, når tiden er inne, gå stående kamp der vi prøver å kaste hverandre.

Målsetting for nybegynnere

• - Basistrening
  • - Balanse
  • - Sosialisering
  • - Mestring
  • - Disiplin
  • - Sist men ikke minst: Ha det GØY !!

Gratis prøvetime

Vi praktiserer gratis prøvetime, slik at dere kan finne ut om dette er noe for dere. Registrer deg her, så kontakter vi deg for å avtale tidspunkt for prøvetime. Vi låner ut drakter.

PS: På judoen så trener jenter og gutter sammen.